Dzisiaj jest czwartek, 01 maja 2025 r.
Imieniny: JÃÅ‚zef, Jeremiasz, Filip
|
||
Aktualności :: O nas :: Sprawozdania :: Statut :: Kontakt :: Linki | ||
Sprawozdanie merytoryczne 2009 W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2009 Społeczny Fundusz Stypendialny zrealizował szereg działań wynikających ze statutowych zadań.
2. RozpoczÄ™liÅ›my przygotowania do zorganizowania w Warszawie a nastÄ™pnie w caÅ‚ej Polsce dziaÅ‚ania wspierajÄ…ce szkolnÄ… i pozaszkolnÄ… edukacjÄ™. Programowi temu nadaliÅ›my nazwÄ™ Festiwal Na Rzecz Edukacji a rozpocznie go 1. Piknik Absolwentów. Piknik odbÄ™dzie siÄ™ 18 wrzeÅ›nia 2010 roku, na którym spotkajÄ… siÄ™ absolwenci wszystkich roczników szkóÅ‚ Å›rednich aglomeracji warszawskiej. ZaÅ‚ożyliÅ›my nowy portal www.narzecz.edu.pl, który sÅ‚użyć bÄ™dzie realizacji tego programu. Z naszym programem chcemy dotrzeć do mÅ‚odych ludzi, którzy pracujÄ… nad swoim rozwojem i do tych, którzy chcÄ… zmienić swoje dotychczasowe życie i niezbyt sobie z tym radzÄ…. BÄ™dziemy ich szukać w szkoÅ‚ach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, w domach rodzinnych, domach dziecka i w rodzinach zastÄ™pczych i na wagarach. Chcemy stworzyć system praktycznej pomocy. Tym zdolnym chcemy umożliwić szybszy i efektywniejszy rozwój, a tym zagubionym - dać szansÄ™ wyrwania siÄ™ z wykluczonych Å›rodowisk spoÅ‚ecznych, wkroczenia na Å›cieżki rozwoju. Na realizacjÄ™ takiego programu bÄ™dziemy zbierać fundusze, darowizny rzeczowe i liczymy na pomoc wolontariuszy.
a) Zależy nam na tym, aby nasi podopieczni znaleźli swoje Å›rodowiska, bo one sÄ… fundamentem rozwoju kreatywnej osobowoÅ›ci. BÄ™dziemy tworzyć i wspierać finansowo i rzeczowo sprawdzone Å›rodowiska dziaÅ‚ajÄ…ce na gruncie edukacji, kultury, sportu i aktywnoÅ›ci spoÅ‚ecznej. Zainwestujemy w te miejsca, gdzie bÄ™dzie realizowany nasz program. BÄ™dziemy zaopatrywać w pomoce dydaktyczne, wyposażenie programowe a może i dofinansujemy remont. To pomoże nam utworzyć sieć aktywnych i wzorcowych szkolnych oraz pozaszkolnych kóÅ‚ zainteresowaÅ„, zespoÅ‚ów sportowych, Å›wietlic, placówek oÅ›wiaty, kultury, drużyn harcerskich, poradni psychologicznych, organizacji pozarzÄ…dowych, parafii, wyższych uczelni, portali edukacyjnych i spoÅ‚ecznoÅ›ciowych itd. Chcemy przywrócić dzieciom i mÅ‚odzieży idee autorytetów. Szukać ich bÄ™dziemy w każdym Å›rodowisku, także wÅ›ród nich samych. WÅ‚aÅ›nie na autorytetach chcemy oprzeć naszÄ… dziaÅ‚alność.
b) Pomożemy wielu uczniom nadrobić szkolne zalegÅ‚oÅ›ci, organizujÄ…c korepetycje umożliwiajÄ…ce nadrobienie Å›ródrocznych zalegÅ‚oÅ›ci, zdać egzaminy poprawkowe z matury czy na koniec roku. BÄ™dziemy uczyć ich technik studiowania czy organizacji nauki a nawet relaksu. BÄ™dziemy uczyć ich technik studiowania i organizacji nauki a nawet relaksu.
c) BÄ™dziemy organizować różnorodne weekendowe czy wyjazdowe szkoÅ‚y realizujÄ…ce programy z wybranej dziedziny nauki, sztuki, życia spoÅ‚ecznego. Zapraszać bÄ™dziemy najlepszych uczniów z różnych szkóÅ‚ i uczyć ich bÄ™dÄ… najlepsi specjaliÅ›ci z tych dziedzin. BÄ™dziemy organizować wycieczki naukowe, warsztaty artystyczne. Chcemy stworzyć regionalne centra umożliwiajÄ…ce prowadzanie zajęć na najwyższym poziomie merytorycznym oraz zapewniajÄ…ce przyzwoite warunki socjalne.
d) Olbrzymia rolÄ™ peÅ‚nić bÄ™dzie u nas Internet. Stworzymy centrum e-learningu, które umożliwi realizacjÄ™ przeprowadzania interaktywnych lekcji, zajęć kóÅ‚ pozalekcyjnych a zwÅ‚aszcza korepetycji na odlegÅ‚ość. BÄ™dzie to szczególnie potrzebne dla osób niepeÅ‚nosprawnych, czy innych – też majÄ…cych trudnoÅ›ci z dojeżdżaniem na zajÄ™cia. BÄ™dziemy, wiÄ™c potrzebowali siedziby oraz fundusze na serwery, programy e-learningowe, sprzÄ™t informatyczny, obsÅ‚ugÄ™ technicznÄ… oraz na wyposażenie pracowni do przeprowadzania zajęć.
e) BÄ™dziemy zaopatrywać wielu podopiecznych w rzeczy umożliwiajÄ…ce im realizacjÄ™ indywidualnych zadaÅ„ edukacyjnych, uczestnictwa w życiu kulturalnym, spoÅ‚ecznym, zaspokajajÄ…ce potrzeby bytowe. Zamiast stypendiów kupimy lub zdobÄ™dziemy od sponsorów: pomoce dydaktyczne, sprzÄ™t sportowy, instrumenty muzyczny, materiaÅ‚y plastyczne, komputer z łączem internetowym, fachowÄ… literaturÄ™, dofinansowanie obozu naukowego czy sportowego, zwrot kosztów dojazdu na zajÄ™cia a nawet ubrania.
f) Szczególnie zależy nam na stworzeniu systemu wyÅ‚awiania naukowych talentów i pilotowania ich rozwoju. W Polsce taki system nie istnieje. Trzeba połączyć wyniki egzaminów zewnÄ™trznych, konkursów z różnych dziedzin oraz olimpiad przedmiotowych. FinaliÅ›ci i laureaci powinni zyskać szerokie wsparcie, a wspierane przez nas zmiany systemów prawnych oÅ›wiaty i nauki powinny umożliwiać im wytyczania Å›cieżki dalszego, indywidualnego rozwoju.
g) Chcemy stworzyć lobby na rzecz zmian systemu edukacji i nauki umożliwiajÄ…cego „EdukacjÄ™ dla każdego”. Liczymy na wspóÅ‚pracÄ™ prawników i praktyków też dążących do zmian idÄ…cych w stronÄ™ indywidualizacji nauczania.
a) naukÄ™ jÄ™zyków obcych umożliwiajÄ…c zmniejszenie uczniów w grupach i podziaÅ‚ ich wg stopnia zaawansowania,
b) prowadzenie wyrównawczych zajęć z jÄ™zyka angielskiego - pomoc uczniom majÄ…cym trudnoÅ›ci jÄ™zykowe,
c) fundusz stypendialny dla najlepszych uczniów w roku szkolnym 2008 - 9
d) organizowanie edukacji pozalekcyjnej w formie wyjazdowych obozów naukowych,
e) organizowanie edukacji pozalekcyjnej w formie miÄ™dzyszkolnych kóÅ‚ zainteresowaÅ„.
4. Kontynuujemy wspóÅ‚pracÄ™ z niepublicznÄ… placówkÄ… oÅ›wiatowÄ… Akademia Sztuki i Kultury. ZakupiliÅ›my i przekazaliÅ›my do jej specjalistycznej biblioteki artystycznej: rocznÄ… prenumeratÄ™ Spotkanie z Zabytkami. DofinansowaliÅ›my wzbogacanie dotychczasowej strony www na wortal internetowy www.akademia-kultury.edu.pl.
5. Wspomagamy program promocji edukacji retorycznej w Polsce. SfinansowaliÅ›my (2008) powstanie nowego serwisu internetowego www.retoryka.pl , który sukcesywnie rozbudowujemy, aby uzyskaÅ‚ wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci strony interaktywnej, gdzie zamieszczamy prace specjalistów i informacje o edukacji retorycznej w Polsce. WydaliÅ›my 300 egz. skryptu Ortofonia (ćwiczenia warsztatowe z oddychania, rezonansu, dykcyjne i artykulacyjne) i bezpÅ‚atnie przekazujemy go uczniom i nauczycielom.
6. Kontynuujemy wspóÅ‚pracÄ™ z Warszawskim Forum OÅ›wiatowym, które realizuje debaty na temat oÅ›wiaty i wychowania. Wypracowane tam uwagi staÅ‚y siÄ™ obecnie podstawÄ… programu oÅ›wiatowego nowych wÅ‚adz Warszawy. ZaÅ‚ożonÄ… przez nas w 2006 roku stronÄ™ internetowÄ… www.warszawskieforumoswiatowe.pl stale aktualizujemy (we wspóÅ‚pracy ze Stowarzyszeniem Sztuka-Edukacja-Promocja) i finansujemy.
7. ZaÅ‚ożyliÅ›my portal internetowy www.oswiataniepubliczna.pl, który powstaÅ‚ z inspiracji Klubu Dyrektorów SzkóÅ‚ Niepublicznych Warszawy i staÅ‚ siÄ™ tymczasowÄ… stronÄ… zaÅ‚ożonego Towarzystwa OÅ›wiaty Niepublicznej. Portal zawierać bÄ™dzie bazÄ™ wszystkich placówek niepublicznych w Polsce (obecnie wpisanych jest okoÅ‚o 2500 placówek – przedszkoli, szkóÅ‚ podstawowych, gimnazjów, szkóÅ‚ ponadgimnazjalnych dla mÅ‚odzieży i dorosÅ‚ych oraz ksztaÅ‚cenia ustawicznego). Zamieszczane aktualnoÅ›ci informujÄ… o dziaÅ‚aniach programowych Å›rodowisk oÅ›wiaty niepublicznej i organizacji pozarzÄ…dowych. Strona zawiera również publikacje o oÅ›wiacie niepublicznej.
8. PodjÄ™liÅ›my siÄ™ częściowego dofinansowywania wakacyjnych a zwÅ‚aszcza Å›ródrocznych warsztatowych zajęć i wyjazdów artystyczno-naukowych uczniów szkóÅ‚ podstawowych, gimnazjalnych i Å›rednich. Część zajęć realizujemy we wspóÅ‚pracy z AkademiÄ… Sztuki i Kultury. Jest to pięć cykli programowych:
a) ”Wakacyjne Warsztaty Artystyczne” (malarstwo, rzeźba, fotografia, teatr, film, historia sztuki) w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą.
b) „Wyprawy naukowe mÅ‚odych historyków sztuki”.
c) „Filozofia” – w formie miÄ™dzyszkolnego koÅ‚a zainteresowaÅ„.
d) „Warsztaty humanistyczno-filmowe” – w formie miÄ™dzyszkolnego DKF-u.
e) warsztaty z retoryki dla nauczycieli i uczniów.
11. Co roku (od 2006) wydajemy opracowany przez nas Å›cienny szkolny kalendarz. UwzglÄ™dnia on roczny rytm pracy szkóÅ‚ ponadgimnazjalnych województwa mazowieckiego. Ich forma, tzw. planer, umożliwia użytkownikom nanoszenie terminów zajęć, sprawdzianów itp. Kalendarze przekazujemy bezpÅ‚atnie uczniom i dyrektorom szkóÅ‚.
|
||
Powered By RiseNet CMS © 2025
|